Communicatieweg 4-D, 1967 PR Heemskerk

Ik heb mijn voedselallergie van te voren aangegeven. Het hele serveerteam was er van op de hoogte. Ik ben erg netjes geholpen en vooral voelde ik me serieus genomen.

Geesterweg 1A, 1921 NV Akersloot

Ik heb vooraf aangegeven dat ik een notenallergie heb. Daarna hebben we drinken besteld. De ober zei daarop: "Nou, ik stop er geen nootjes in hoor!" Hierop zijn we direct vertrokken. Ik vind dit belachelijk gedrag.

Spaarndammerdijk 98, 2063 JX Spaarndam

Ik heb voor het eten aangegeven dat ik een voedselallergie heb. Helaas heb ik toch een allergische reactie gehad op het voedsel, terwijl ik het heel concreet had doorgegeven. Daarvoor heb ik geen compensatie of iets dergelijks ontvangen. Nadat ik bijgekomen was, heb ik een dessert besteld en opnieuw aangegeven waar ik allergisch voor ben. Er zat alsnog amandelschaafsel op het dessert; te belachelijk voor woorden!

Dorpsstraat 454, 1566 BT Assendelft

Grand café De Delft is heel geschikt voor mensen met voedselallergie en voedselintolerantie. Indien klanten aangeven welke ingrediënten niet mogen voorkomen in de maaltijd, wordt hier wijs mee om gegaan. Inmiddels heb ik daar zes maal van een diner genoten zonder onaangename verrassingen achteraf te ondervinden. Een aanrader, mede gezien de goede prijs-kwaliteitverhouding.

Het is niet noodzakelijk maar wel fijn voor de kok als bij de reservering de allergie al wordt gemeld.

Mastspoor, 1271 GL Huizen

Afgelopen zomer zijn wij met onze allergische zoon (ei, pinda, enkele soorten noten) een weekend naar dit hotel geweest. Ruim van te voren heb ik het hotel ingelicht dat wij twee avonden met onze zoon wilden gaan eten in het restaurant. Duidelijk de allergieën uitgelegd en alles zou goed komen. De dag van te voren voor de zekerheid nogmaals gebeld over de reservering in het restaurant en de allergieën. Helaas bleek men bij aankomst in het hotel niets te weten van een reservering in het restaurant, maar geen probleem want er was nog plaats voor ons. Aan het bedienend personeel heb ik meermaals moeten uitleggen dat onze zoon bepaalde dingen niet mag hebben. Het zou allemaal goed komen. Helaas kreeg hij toch mayonaise bij zijn frietjes. Het was niet goed doorgegeven aan de keuken! Al met al een zeer gestresste avond voor ons allemaal. De tweede avond is de kok bij ons aan tafel gekomen en heeft de mogelijkheden met ons besproken. Hij is zelfs nog een paar keer aan tafel gekomen of alles naar wens was. Uiteindelijk een goede ervaring, maar ik heb wel wat stampij moeten maken.

Korte Houtstraat 1, 2011 ZN Haarlem


Voor mijn zoon (met een zeer ernstige pinda-allergie) heb ik geïnformeerd naar de mogelijkheid om uit eten te gaan bij In 't Goede Uur, voor hem en zijn vriendin op zondag 29 december 2013. Ik kreeg gelijk een goed gevoel over het gesprek. Ik werd begrepen; ze wilden zelfs apart brood voor hem kopen! (Dat hebben we niet gedaan; hij heeft zelf brood meegenomen en dit was geen probleem).

De zekerheid van een pindavrije fondue! De dame die ik aan de telefoon had geef ik hierbij nogmaals een pluim. Zij was die avond in het restaurant aanwezig en heeft goed voor mijn zoon gezorgd.  Ze wist waar ze het over had. Hij had zelf dit gevoel ook en hij eet niet als hij het niet zeker weet. Een toprestaurant en een echte aanrader!

Jammer genoeg kan ik op de site van het restaurant zelf geen recensie plaatsen, anders had ik het zeker gedaan.